Åland med min förstfödde

I början av november slog jag två flugor i en smäll när jag dels hälsade på min kompis Milla och hennes familj på Åland (det var alldeles för länge sedan sist), och dessutom lyckades göra den där lilla resan jag tänkt på länge ihop med bara Vincent. Jag vill göra mer sånt ihop med bara ett av barnen - med alla barnen så klart. Det ger verkligen något mer, man umgås på ett sätt som inte blir av riktigt när man har alla barnen ihop. Det var jättemysigt att få resa med Vincent, och att träffa Milla och umgås i ett alldeles lagom lugnt tempo, se deras nya hus och naturen på Åland, och träffa nytillskottet Leo en första gång. 



Vi blandade hemmahäng med promenader i det soliga vackra nästan-vintervädret (snön kom bara någon dag efter att vi åkt hem), och utflykter till bland annat Bomarsunds fästning och badhuset Mariebad. Det blev mycket prat, god mat och lite bastu (såklart, when in Finland). Vincent som så klart blev uttråkad emellanåt skötte sig ändå jättefint. Ålandspannkaka var ett av mina matmål och det lyckades vi hitta på ett café. Hemresan började med rejäla vågor på havet vilket gjorde både mig och Vincent rätt sjösjuka. Tur att båtresan inte är så värst lång, och väl i land mådde vi fint igen. Skönt att komma hem, några upplevelser och minnen rikare. Och med en känsla av att vi skulle göra den resan snart igen.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0