Två grabbar klippta.

För ett par veckor sedan satte jag saxen i Vincents hår, som ville ha delvis snaggat så där fick jag dessutom premiäranvända trimmer. Tycker det blev coolt, speciellt innan jag halverade längden uppepå. Men Vincent ville ha det kortare, så det fick det bli.

 
Och så idag var det Marius tur. Med vemodigt hjärta, för han var ju så fin i det långa håret. Men vägran att både borsta och sätta i tofs (vilket hade behövts när han äter) gör att det praktiska fick vinna den här gången. Dessutom har det varit ett himla tjat från olika håll, och även om jag egentligen struntar i vad andra tycker så fick åtminstone Pieters åsikt väga in. Hur som helst, Marius är fin i kort hår också, och man kommer närmre ansiktet vilket ju är mysigt. 

 
Så nu är båda grabbarna korthåriga. Claudia däremot har valt borsten i år, för hon vill spara ut sitt hår. Så då får vi ett långhårigt barn i familjen i alla fall. Tills nästa år när pojkarnas snabbväxande hår hunnit i kapp igen.



kommentarer
av: Annette

Fina!

2016-05-02 @ 07:45:17

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0