Härlig påskhelg

Helgen har varit fylld av påsklugn i ljuvlig harmonisk vårvärme tillsammans med våra familjer. På Påskafton promenerade vi hem till mina föräldrar vid tiotiden. Vi fick en liten påskpjäs om Gullefjun när vi kom fram, och sedan färgade vi ägg så som vi alltid gör - med lökskal, persilja, ris och vatten. 

Åt smarrig påsklunch ute (så klart) och medan barnen sov lunchvilan högg vi in på kaffe och efterrätt. När Vincent vaknade fick han ett godispåskägg och ännu en present... en försenad treårspresent - en cykel! En riktig fin med trampor, utan stödhjul. Vincent provcyklade genast ute på gatan (trampa kan han inte än). Den är lite stor än, men kommer bli fin att växa över till från hans lilla röda springcykel.



På eftermiddagen tog vi med oss saft och satte oss att fika vid sandlådan utanför vårt nya hus. Kände in det och kollade tomten på fram- och baksidan. När vi var där senast låg snön tjock. Det kändes kul att vara där och bara vara lite.

Efter en väldigt trevlig heldag hos mina föräldrar gjorde vi ännu en hos Pieters. Påskdagen är nämligen den stora dagen hos dem. Vi började med att leta ägg i trädgården - kokta, färgade ägg, följt av en riktig påskfrukost. Pieters bror + flickvän var också med.



Och det här vädret vi har just nu alltså, helt otroligt, i april! När barnen sov var Pieter uppe i Stångtjärn och sprang medan vi andra vilade. Jag satt och läste Mama i solen, ljuvligt. 

Senare var jag och Vincent över till grannarna vars son går på Vincents dagis. Grabbarna lekte glatt med dinosaurier och allt möjligt medan jag fick en trevlig pratstund. Känns kul att känna lite folk med barn som bor hyfsat nära vårt blivande hem. 

Dagen avslutades med goda pajer till påskmiddagen och promenad hem genom stan. Barnen kom inte i säng förrän framemot tio, men vissa dagar känns det helt enkelt okej.

La ni förresten märke till Claudias skor på allra första bilden? Första gången som hon har skor på fötterna. Än så länge går hon ju inte (mer än utefter saker) men lite skovana kan alltid vara bra att ha. De här fyndade jag till 70% rea när en skoaffär i stan skulle stänga, tidigare i år.



Vi har njutit fullt ut av den här långa påskhelgen. Idag har också bjudit på trevliga ögonblick, men nu är det bäst att jag klickar iväg det här inlägget och går och lägger mig. Bob Dylan sjunger på tv:n, men jag ska upp och till jobbet imorgon.

Så nu säger jag hej då till all god mat och godsaker för ett tag igen. Imorgorn börjar allvaret på de flesta plan. Glad påsk!

kommentarer
av: Anonym

Härliga bilder Emma, som vanligt :)! Vad fint ni har haft det! Glad Påsk!

2011-04-26 @ 01:00:55
av: Matilda Barnboksillustratör

vilken härlig påsk, och vad mysigt med äggfärgningen! med lök och allt, sådär äkta och härligt!

jättefint foto när lillan tittar upp över trappkanten och de andra är lite suddiga bakom, superfint!



sv: HAHA, vad roligt! tack så mycket får jag väl säga då.. hehe! till graviditeten! ;) härlig kommentar, tack!

2011-04-26 @ 09:33:50
URL: http://www.matildasalmen.com
av: Alexandra

Vilka mysiga Bilder, hur får du till collagen? EN fråga till vart har du köp mumin haklappen?



Trevlig tisdagseftermiddag får jag lov att säga!!

Kram

2011-04-26 @ 17:11:26
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
av: Eva

Jättefina bilder som vanligt =)



Jag som är lite nyfiken på skor vilken str har Claudia? Alma har fortfarande 19-20 nämligen.

2011-04-26 @ 19:16:00
URL: http://taweret.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0