Originalritningar

Eller ja, originalbroschyr i alla fall. Min pappa köpte mitt barndomshus redan när det var på ritningsstadiet, så han har varit med ända från början. Och han har broschyren kvar! Huset vi flyttar in i om några veckor ligger i samma område. Alltså har vi tillgång till skalenliga planritningar till vårt hus, och kan läsa på om vad tanken med området var, och så där. Det är jättekul. Ska skanna in hela broschyren, men tills vidare har jag fotat av några sidor.

Claudia pekar ut var vi ska bo... så där på ett ungefär.

Vårt hus är spegelvänt jämfört med de här ritningarna, och på övervåningen är det gjort ett riktigt rum (dock utan dörr för tillfället) istället för det som kallas "hall" på ritningen. Sedan är förrådet delat i två, i övrigt ser vårt hus ut precis så här.

Vi kikade lite mer på tapeter idag. Jag är mer lyrisk än Pieter kan jag lova. Men vi ska nog komma någon vart ändå till slut. Jag är uppspelt! =)

Jag har förresten lovat tidigare att jag ska lägga upp mina kalkyler på kostnader med att köpa tomt/bygga nytt jämfört med att köpa det här huset, och det har jag fortfarande planer på att göra. Har inte hunnit än bara. Men det kommer. Någon gång. Tålamod! (Vincents hatord)

kommentarer
av: Jennyn ♥

Åh va roligt!! Måste vara hur roligt som helst att titta på! Ha en riktigt härlig fredag så ses vi i morgon! Så spännande! Kramar i massor /Jenny

2011-05-06 @ 08:21:40
URL: http://www.jennyn.se
av: lovisa

vad ska du hitta på i helgen?:)



Vill bara tipsa dig om en tävling där du kan vinna en valfri vara från brandsinfashion.com!

du kan välja mellan badmode,väskor,plånböcker,skor,jackor,smycken,klockor och MYCKET MER! av märken som dior,chanel,ed hardy,converse mm.

vill du anmäla dig? klicka då här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-06 @ 08:35:59
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0