Mitt brödrecept

Jag har visst lagt upp receptet på mitt smarriga bröd här på bloggen tidigare, närmare bestämt 24/9 2009, mitt femte blogginlägg någonsin. Lustigt! Klicka: 
Min mammas bröd

Nu senast jag bakade så hade jag bara ca 2-3 dl vetemjöl och resten grovt mjöl och massor av frön av olika slag. Det mesta fungerar, bara att experimentera!


PS. Jag älskar den italienska kaffe- och mascarponeefterrätten Tiramisú! Det har jag gjort sedan jag åt den första gången på en restaurang i Rom, inrymd i ett gammalt fängelsevalv. Bilder på väggarna visade att Britt Ekland och Peter Sellers varit där någon gång. Samtidigt var Britt Eklands pappa en av våra resekompisar på den chartrade bussresan runt klassiska Italien. Påsken 1996 (om jag minns rätt) och en resa så proppad med otroligt fina minnen att få resor kommer slå den. Dags att göra egen tiramisú snart igen.

Här finns ett recept på tiramisú från m.ade b.y m.ary. Och sen vill jag laga den här mintchokladtårtan från Bara en kaka till. Och så skulle jag gärna testa att göra macarons, om så bara en gång. Skulle vara lite kul.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0