En liten Blixten McQueen-tårta

Den här lilla (småhysteriska) Blixten-tårtan har jag levererat i helgen åt en liten grabb som fyllde fem. Ryktet säger att han blev alldeles stum när han fick se den, hihi. Tårtan är så här liggande, ifall någon känner sig lite sjösjuk av bilden. Innehållet är hemlagad vaniljkräm och jordgubbsmousse.


Jag hade inte jättemycket tid för tårtfixande så därför lovade jag ingen avancerad tårta. Fast så kan jag ju inte göra den simplaste versionen, det går liksom inte, så det fick bli en semisimpel Blixten. Min andra någonsin. Den första fick Vincent på sin tvåårsdag, kika in här för att se på den!

Lite lustig blandning jag har i den här kategorin på bloggen (tårtor / mat / recept) just nu - GI-recept mixat med tårtor. Aningen udda kanske.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0